Tehnika prikazovanja s pomoèjo metode Z-buffer se uporablja pri prikazovanju teles s skrivanjem robov in pri prikazovanju senèenih teles. Uporablja se za doloèevanje elementov, ki se izri¹ejo. Metoda temelji na tem, da se vidijo le tisti elementi, ki imajo najveèje vrednosti z koordinate karakteristiène toèke. V ta namem se seznam elementov za prikaz razvrsti po nara¹èajoèih z koordinatah karakteristiènih toèk posameznega elementa. Tabela 6.2 prikazuje karakteristiène toèke posameznega elementa.
element | kakatreristièna toèka |
èrta | sredina èrte |
toèka | vrivna toèka |
tekst | vrivna toèka teksta |
ploskvica | preseèi¹èe obeh diagonal |
Pred vsakim risanjem, pri katerem so bile upo¹tevane
transformacije, se Z-buffer napolni z novo izraèunanimi
podatki. Za vsak element v Z-bufferju izraèuna karakteristièno
toèko (slika 6.25, toèki in
) in (v primeru, da je element ploskvica) normalo na
ploskvico. Z-buffer se nato razvrsti po nara¹èajoèih
vrednostih koordinate Z karakteristiène toèke (slika
6.25, koordinati
in
) . Risanje se
priène pri elementih z najmanj¹o vrednostjo z koordinate
karakteristiène toèke. V primeru, da je element ploskvica, se
nari¹e le v primeru, da je normala na ploskvico
pozitivna. Ploskvice z negativno normalo so obrnjene stran od mesta
pogleda in se nikoli ne vidijo.
Slika 6.25: Pojasnitev metode Z-buffer