next up previous contents
Naprej: Opis postopka preizkušanja Gor: Princip delovanja stroja Nazaj: Princip delovanja stroja Vsebina: contents

Delovne karakteristike stroja

Pogon testnega stroja je izveden s spremenljivim številom obratov v območju 500 do 3000. Frekvenca kroženja upogibnega momenta nima vpliva na časovno ali trajno dinamično trdnost dokler se število obratov nahaja med 200 in 3000. S ciljem čimkrajšega časa preizkušanja dajemo prednos visokemu številu obratov. Najvišje dovoljeno število vrtljajev je omejeno z lastno frekvenco rotirajočih delov, prek katere ne gremo.

Najvišjo dovoljeno frekvenco števila obratov lahko določimo tudi sami. V ta namen sočasno z večanjem števila obratov nadzorujemo naraščanje poti na pokazatelju nihajne poti. V izven resonančnem področju obstaja med številom vrtljajev in nihajno potjo kvadratna povezava, kar pa ne velja za resonančno področje. Frekvenca vrtljajev pri kateri zaznamo bistveno odstopanje od kvadratne povezave je hkrati tudi najvišja dovoljena frekvenca preizkušanja.

Na preizkusnih strojih za preizkušanje platišč osebnih motornih vozil je upogibni moment nastavljiv v območju od 0 do in na tesnih strojih za platišča tovornih vozil od 0 do .

Stroj omogoča pritrditev naprave za merjenje deformacijskega dela, ki mora biti pri kolesni obremenitvi enako in pri kolesni obremenitvi pa . Podoben preizkus predpisujeta tudi standarda ISO in SAE, kjer se preiskuša platišče skupaj s pnevmatiko nagnjeno za in vpeto na kolesno prirobnico. Na HOFMANN -u pa se preizkuša kolesno platišče brez pnevmatike,drugačen pa je tudi način vpetja, saj se celotni spodnji del obroča dotika delovne mize stroja. Vpetje platišče na delovni mizi HOFMANN-A je takoi bolj togo. Poleg tega pa ISO in SAE predpisujeta namestitev pnevmatike, ki prevzame del dela udarne uteži.

Kriterij poškodbe, razpoke na kolesnem obroču, je pri obeh preizkusih enak. Zaradi manjše togosti vpetja in pnevmatike je logično, da bo vnešeno deformacijsko delo, v primeru preizkušanja po standardi ISO-SAE, večje kakor če se preizkus izvede na HOFMANN-u.

Pri kolesni obremenitvi je sila uteži po ISO-SAE

in deformacijsko delo pri višini spusta utezi

Iz rezultata je vidno, da je vnešeno deformacijsko delo pri za faktor 10 krat večje kakor pri udarnem preizkusu na HOFMANN-U.



Leon Kos
Mon Apr 22 10:36:01 GMT+0100 1996