4.3 Primer uporabe transformacije narisa v ravnini x-y
5. Teoretične osnove
5.1 Enostavne transformacije v 2D prostoru
5.2 Podrobnejši opis posamezne transformacije
5.3 Matrični zapis transformacij v kartezijevih koordinatah
Translacije ni možno zapisati v matričnem zapisu transformacij
5.4 Homogeni prostor in homogene transformacije
w - homogena koordinata, ki je konstanta, običajno se izbere w=1, zaradi enostavne pretvorbe
homogenih koordinat v kartezijeve.
(x,y) → (x,y,w)
(x,y,w) → (x/w,y/w)
5.5 Matrični zapis transformacij v homogenih koordinatah
6. Opis postopka programiranja
Program je sestavljen iz posameznih funkcij, ki se lahko potem med seboj poljubno
združujejo. Razne spremenljivke, ki so pomembne za posamezne funkcije se podajajo
v programu samo enkrat, da je popravljanje teh vrednosti poenostavljeno.
Podatki o standardnih dimenzijah vijaka DIN 7984 so zapisane v bazi podatkov, ki se nahaja
v datoteki data_DIN_7984_vijak in se kličejo s funkcijo spremenljivke, potem sledi
izračun točk za izris vijaka v funkciji osnoven_izracun.
Nato se v funkcijah Naris in Tloris posamezne izračunane točke
združijo v posamezne črte. V funkcijah, ki jih kličem s pritiskom na gumb za izris
narisa ali narisa in tlorisa, pa so združene vse zgoraj omenjene funkcije. Z pritiskom
na gumbe za geometrijske transformacije pa se izvede funkcija izracun, ki točkam, ki imajo
neko vrednost izračuna nove transformirane vrednosti in te nove vrednosti potem
zamenja z prejšnjimi vrednostmi točk, zatem pa se izvede funkcija Naris, ki izriše
naris v novem položaju.
7. Postopek dopolnitve programa
V primeru da hočemo izrisovati vijake z drugimi dimenzijami, kot so podane v bazi podatkov
enostavno dopolnimo bazo podatkov za vijak po DIN 7984. Baza podatkov se nahaja v istem imeniku kot
naloženi program, ime datoteke pa je data_DIN_7984.js.
Postopek dopolnitve pa je sledeč:
1. dopišemo v datoteko data_DIN_7984.js, v zadnjo vrstico pred
);
nove podatke po sledečem vrsten redu,
d, dk, b, k, L, P, tmax, f, damax, vmax,
emin, smax, rmin, lgmax
Na koncu prejšnje vrstice pa je potrebno napisati vejico,
2. V programu program_DIN_7984.html pa v 19 vrstico od zgoraj pred
</SELECT>
napišemo
<OPTION> M(d - premer) x (L - dolžina stebla).
Po opravljenih teh dveh korakih je potrebno ponovno zagnati brskalnik Netscape Navigator ali
Internet Explorer (osvežitev ni dovolj). Po uspešno opravljeni dopolnitvi se lahko izrisuje
in geometrijsko transformira tudi novi vijak.
8. Program za izris vijaka
Program za izris vijaka po standardu DIN 7984 je napisan v programskem jeziku Javascript skupaj
z emulacijo grafične knjižnice PHIGS.
9. Zaključek
Z izdelavo programa za seminarsko nalogo sem spoznal osnovne načine programiranja
v programskem jeziku Javascript in uporabo grafične knjižnice PHIGS. V programu sem tudi uporabil in se
seznanil z geometrijskimi transformacijami v 2D prostoru.
Program je v končni fazi izpadel zelo dolg, kar pa je posledica napačne zasnove na
začetku programiranja. On ponovnem programiranju, bi vse izračunane in potrebne podatke
zapisoval v posamezna polja, ker je potem s podatki, ki so zapisani v poljih, mnogo lažje operirati.
Po tem načinu, kot pa je program napisan sedaj, pa je potrebno več pisanja, ker se ne da operirati s podatki
s pomočjo for zank. Uporaba polj in s tem tudi for zanke se posebno izkaže uporabna pri geometrijski
transformaciji, kjer je potrebno vse točke ponovno preračunati.
10. Literatura
1. DIN standardi, DIN 7984
2. Peter Hribar, Spoznajmo Javascript, izdal Flamingo trade d.o.o., leto izdaje 1998,
3. Bill Bercik and Jill Bond, Inside Javascript, izdalo New Riders Publishing, leto izdaje 1996.