9.3 Vijak po standardu DIN 479
1.0 Kazalo
2.0 Navodila za izdelavo naloge
3.0 Osnove standarda DIN 479
3.1
Izris vijaka po standardu DIN 479
3.2
Podatki za vijake DIN 479
4.0 Teoretične osnove
4.1
Transformacije
4.2
Zapis transformacij v kartezijevih koordinatah
4.3
Zapis transformacij v homogenih koordinatah
5.0 Osnovna zgradba programa
5.1 Izračun glavnih točk
5.2
Risanje črt med točkami
5.3
Izris vijaka
6.0 Popravljanje oziroma dodelava
programa
6.1 Dodajanje novih vijakov
6.2
Vnos novih vijakov v program
7.0 Zagon programa
8.0 Zaključek
9.0 Abstract
10.0 Uporabljena literatura
2.0 Navodila za izdelavo naloge
Seminarske naloge zahteva programiranje v
programskem jeziku Javascript. S pomočjo grafične knjižnice
phigs nariši vijak po standardu DIN 479. Nato naj le ta program omogoča
transformacije v 2D prostoru. Program naj omogoča izbor določenega
vijaka glede na mere iz seznama in prikaz le - tega v tlorisu in narisu.
Omogočena mora biti možnost postavitve vijaka na določeno
mesto na risalni površini.Te so premikanje v obe smeri (x in y) naprej
in nazaj, skaliranje in rotacija okoli osi pravokotne na ravnino x-y. Te
funkcije morajo biti izvedene tako, da se jih lahko izvaja interaktivno
z izbiro v menijih in vnosom potrebnih vrednosti.
3.0 Osnove standarda DIN 479
Standard DIN 479 je standard ki nam določa
dimenzije vijaka z štirikotno glavo ta vijak ima na koncu navojnega dela
še poseben okrogel čepek, ki na služi za lažje vstavljanje v matico.Vijak
ima metrični navoj velikosti od M5 do M24.
3.1 Izris vijaka po standardu DIN
479
Vijak po standardu 479
3.2 Podatki za vijake DIN 479
| M d [mm] |
P [mm] |
a1 [mm] |
dp [mm] |
e [mm] |
k [mm] |
r [mm] |
s [mm] |
z1 [mm] |
l [mm] |
| 5 |
0,8 |
2,4 |
3,5 |
6,5 |
5 |
0,2 |
5 |
1,5 |
8 do 40 |
| 6 |
1 |
3 |
4 |
8 |
6 |
0,25 |
6 |
1,75 |
8 do 45 |
| 8 |
1,25 |
4 |
5,5 |
10 |
8 |
0,4 |
8 |
2,25 |
10 do 55 |
| 10 |
1,5 |
4,5 |
7 |
13 |
10 |
0,4 |
10 |
2,5 |
16 do 60 |
| 12 |
1,75 |
5,3 |
8,5 |
17 |
12 |
0,6 |
13 |
3,25 |
20 do 90 |
| 16 |
2 |
6 |
12 |
22 |
16 |
0,6 |
17 |
4,3 |
40 do 120 |
| 20 |
2,5 |
7,5 |
15 |
28 |
20 |
0,8 |
22 |
5,3 |
50 do 140 |
| 24 |
3 |
9 |
18 |
32 |
22 |
0,8 |
24 |
6 |
55 do 140 |
4.0 Teoretične osnove
4.1 Transformacije
-Translacija točke v 2D prostoru:

-Rotacija točke v 2D prostoru:

-Skaliranje točke v 2D prostoru:

4.2 Zapis transformacij v kartezijevih
koordinatah
-Translacija
Ni možno prikazati translacije v kartezijevih
koordinatah
-Rotacija
-Skaliranje
4.3 Zapis transformacij v homogenih
koordinatah
-Translacija
-Rotacija
-Skaliranje
5.0 Osnovna zgradba programa
Program je zgrajen iz naslednjih funkcij:
izracun-funkcija ki nam izracuna vse tocke potrebne
za izris vijaka
transform-funkcija ki nam transformira točke
pri geometrijskih transformacijah (rotacija, skaliranje, translacija)
nar-funkcija za izris narisa
tlor-funkcija za izris tlorisa
branje-funkcija ki nam bere z baze podatkov
radij-funkcija za izris radija
v zavesni meni pa kličemo naslednje funkcije:
izris
naris
tlorz
iztran
5.1 Izračun glavnih točk
Glavne točke izračunavamo glede
na izhodiščno točko ki smo jo postavili na sredinsko črto
med steblo in glavo vijaka. Glede na to točko izračunavmo
s pomočjo parametrov iz baze podatkov vse ostale točke ki
jih potrebujemo za izris vijaka. Za vsako točko moramo izračunati
oddaljenost od izhodišča po osi x in po osi y.
-Izracun točk glede na izhodiščno
točko
5.2 Risanje črt med točkami
črte rišemo tako da najprej določimo
točke med katerima bo potekala črta, lahko jih je tudi več
pri neprekinjenih konturah in nato določimo barvo črte, ter
jo nato zrišemo s funkcijo polyline.
5.3 Izris vijaka
-Izris narisa vijaka
-Izris narisa in tlorisa vijaka
-Rotacija vijaka
-Skaliranje vijaka
povečan vijak
pomanjšan vijak

6.0 Popravljanje oziroma dodelava
programa
Popravljanje progrma oziroma dodajanje novih
vijakov je zelo enostavno. Pod direktorijem pod katerim imamo shranjen
program poiščemo datoteko ki se imenuje baza.js, to datoteko odpremo s
pomočjo programa WordPad. V odprto datoteko vpisemo nove podatke
za želeni vijak, nato pa v program dodamo ta vijak.
6.1 Dodajanje novih vijakov
Izgled baze podatkov (baza.js)
V zgoraj navedeno bazo podatkov baza.js dodajamo
nove vijake z vpisom naslednje vrstice v datoteko baza.js:
6.2 Vnos novih vijakov v program
Za vnos novih vijakov v program moramo v zavesni
meni vnesti nov vijak to storimo tako da v programu program DIN_479.html
v 19 vrstico od zgoraj pred
</SELECT>
napišemo
<OPTION> M(d - premer) x (L - dolžina stebla).
Po opravljenem postopku je potrebno
ponovno naložiti brskalnik Netscape Navigator ali Internet Explorer (osvežitev
ni dovolj).
7.0 Zagon programa
ZAGON PROGRAMA
8.0 Zaključek
Pri izdelavi seminarske naloge sem spoznal osnove
jezika Java Script in emulacijo grafične knjižnice Phigs, ki na
omogoča izris črt. V programu sem se seznanil z izračunom
točk za izris vijaka, nato z sami izrisom črt. Najpomembnejši
del progama pa so osnovne geometrijske transformacije v 2D geometrijskem
prostoru. S pomočjo transformacij dosežemo da lahko vijak premikamo
po zaslonu ga povečujemo in rotiramo. Vse izračunane
podatke smo zapisovali v polja in s tem smo si zelo poenostavili izračun
novih točk pri geometrijskih transformacijah.
9.0 Abstract
The main purpose of our program is that
we recognize the main structure of JavaScript and emulation Phigs. In our
program we use all main part of JavaScrip. First task of our program is
to calculate points in coordinat system. When we have the main points we
going to our second task that was to drawing lines and radius between this
points.Then we must include in our program some basic geometrical transformations
in 2D space.So our lines (crew) could be moved, rotated and scaled in x
and y direction.We simplify calculation of new points with writinig data
in fields.
10.0 Uporabljena literatura
1. DIN standardi, DIN 479
2. Peter Hribar, Spoznajmo Javascript, izdaja: Flamingo
trade, 1998
3. Peter Hribar, HTML 4.0, izdaja: Flamingo trade, 1998
Za vse informacije se obrnite na:
janez.babnik@siol.net
Avtor: JANEZ BABNIK
Mentor: JANEZ VRHOVEC
Zadnja sprememba: 13.4 1999