3.1. PPM ( Portable PixMap )

Spodaj je predstavljen primer zelo majhne rastrske datoteke širine 3 točk in višine 2 točk,
ki določa le črno - bele točke.

P3
3 2
15
0 0 0 15 15 15 0 0 0
15 15 15 0 0 0 15 15 15

V prvi vrstici je magični znak P3, ki je potreben za razpoznavo tipa datoteke. Opciji
sta le P3 in P6.
Znak P3 pove,da gre za ASCII obliko, kakršna je tudi naša, P6 pa bi predstavljal binarno
verzijo.

V drugi vrstici sta podatka za širino in višino slike ( prvi predstavlja širino 3 točk,
drugi pa višino 2 točk ). Skupaj torej 6 točk oz pixlov.

V naslednji vrstici je vrednost za maximalno velikost svetlosti, ki je v našem primeru
v mejah od 0 do 15. Vrednost 0 predstavlja popolnoma temno, 15 pa povsem svetlo barvo.
Vmesne vrednosti predstavljajo sivinske barve na prehodu iz bele v črno in obratno. Za
maximalno velikost svetlosti bi lahko izbrali tudi število 255 ; v tem primeru bi števila
tekla od 0 do 255.

Naslednje vrstice predstavljajo bazo podatkov o barvi posameznega pixla. Za vsako točko
se določijo tri števila in sicer število za rdečo, zeleno in modro barvo.
Tako npr. ( 255 0 0 ) predstavlja rdečo, ( 0 255 0 ) zeleno in ( 0 0 255 ) modro barvo.
Z različnimi vrednostmi znotraj enega pixla pa dobimo vmesne barve.

V splošnem se PPM format uporablja za barvne rastrske datoteke, vendar se v definiciji
omejimo le na črno - bele. Tako se zapis poenostavi in pixel zapišemo s tremi enakimi
števili. Črna barva je predstavljena kot ( 0 0 0 ), bela pa kot ( 15 15 15 ).
Rastrska slika se začne sestavljati v levem zgornjem kotu in se zapolnjuje tako kot si
sledijo števila. Če v datoteko pišemo komentarje, jih moramo predznačiti z #, da jih
prevajalnik preskoči oz. ignorira.